Beställ innan 14.00 den 22 december för leverans innan jul. Förlängt öppet köp till 24 januari. Läs mer om julhandel här

Köpvillkor


Betalningskrav
När du lägger en beställning på iPhonebutiken.se accepterar du att beställningen innebär ett betalningsansvar.

Betalningssätt
  • Kortbetalning Visa/Mastercard - Sker via säker anslutning till Auriga/Babs och är kostnadsfri.

  • Direktbetalning via internetbank - Vi accepterar direktbetalning via alla svenska banker som erbjuder det: Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank. Direktbetalning är kostnadsfritt. Säker anslutning med Payson.

  • Postförskott - Hämtas ut hos ditt lokala postombud och betalas först vid uthämtning. Postförskottsavgiften är 79 kr.

  • Faktura - Vi samarbetar med Klarna / Fakturera Mig - för att beställa mot faktura gäller följande villkor:
- Du är minst 18 år
- Du har ingen tidigare betalningsanmärkning
- Leverans kan endast ske till din bokföringsadress
Ingen faktureringsavgift tillkommer. Kredittid är 14 dagar.
Om du inte sedan tidigare finns med i Klarnas databas kan det komma att göras en kreditupplysning på dig.

Skulle köpet av någon anledning inte gå igenom när ni valt faktura som betalningsalternativ beror det på en av två orsaker:
1. Personnummer, namn eller adress stämmer inte överens med uppgifterna i folkbokföringsregistret.
2. Ni är inte beviljad kredit / ni har betalningsanmärkning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift från Klarna på 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50%

  • Delbetalning
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
- Få alltid varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
- 0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr.

Fraktkostnad
För att göra det så enkelt för er som möjligt att räkna ut det totala priset har vi valt att använda oss av enhetspris, 35 kr per beställning, oavsett vikt eller storlek.
Notera att vi endast skickar paket/brev inom Sveriges gränser.

Leverans
Lägger du din order innan 14:00 expedierar vi den samma dag (gäller VARDAGAR). Observera att detta endast gäller varor som finns på lager. I regel är alla våra produkter lagervaror, men om en produkt mot förmodan är slut i vårt lager tar det 3-90 dagar (beroende på produkt) att leverera varan eftersom vi först måste lägga en beställning hos vår leverantör.
Är varan restnoterad hos vår leverantör kommer vi att höra av oss och då får ni välja om ni vill ha övriga varor i beställningen levererade, eller om ni vill vänta på att den restnoterade varan åter kommer in i lager hos leverantören.

Vi erbjuder inte delleverans när lagerstatus stämmer.

Du har rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.

Ej utlösta paket
Skrymmande försändelser (så gott som alla som vi skickar) ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar. Hämtas inte paketet/brevet ut inom denna tidsram returneras det automatiskt till iPhonebutiken. Även större försändelser som skickas som postpaket ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar.
Eftersom vi får stå för frakt både till och från ert avhämtningsställe debiterar vi er för alla outlösta paket/brev med 249 kr för att täcka våra omkostnader. Är det en order på egendesignat skal till iPhone eller iPad debiterar vi istället 399 kr för att täcka våra utgifter.
Fakturering för outlösta paket/brev sköts av Klarna AB.

Beställningar i andras namn
Det är inte tillåtet att beställa varor i någon annans namn eller adress utan dennes vetskap och godkännande.
Falskbeställningar polisanmäls utan undantag. Vi loggar IP vid varje beställning, som bifogas vår polisanmälan.

Avbeställning
Så länge er order har status Mottagen eller Under behandling går det bra att avbeställa genom att skicka ett mail till .
Är beställningen redan skickad kan ni utnyttja er ångerrätt. Läs mer om den nedan.

Öppet köp / ångerrätt
Enligt distanshandelslagen måste e-handlare erbjuda 14 dagars ångerrätt.
Vi är så säkra på att våra produkter håller god kvalitet att vi har valt att erbjuda 30 dagars ångerrätt! Observera att du måste skicka tillbaka produkten till oss inom 14 dagar efter du aviserat att du ämnar returnera en del av, eller hela din beställning.

Om du mot förmodan skulle vilja utnyttja ångerrätten, följ stegen i vår returhantering .

Vid öppet köp ersätter vi inga fraktkostnader till oss. Ansvaret för att försändelsen når oss ligger hos dig som kund.
Vid reklamationer/garantiärenden ersätter vi brevkostnader (alltså inte Rekommenderat eller postpaket).

Vi återbetalar ordersumman inom 30 dagar.
Vi godkänner endast full återbetalning om originalförpackningen returneras tillsammans med produkten och är intakt. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag ske, på mellan 30-100% av produktens värde.

Obs! Öppet köp gäller inte om du:
  • öppnat förpackningen på hörlurar/headset/bluetooth.
  • beställt iPhone-/iPad-skal med egen design

Handlar det istället om en trasig produkt är det garantirätten som gäller, läs mer om det nedan.

Garanti
Vi lämnar sex månaders garanti på våra produkter. Vissa märken/tillverkare erbjuder längre garantitid än så. Gäller tillverkarens egen garanti längre än sex månader står det nämnt i produkttexten för respektive produkt. Garanti gäller ej vid oaktsamhet eller otillbörlig användning av produkten.

Reklamation
Vi följer konsumentköplagen (KKL) vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i tre år från inköpsdatum. Reklamationsrätten fungerar så här:
Inom de sex första månaderna ligger det på oss (iPhonebutiken) som säljare att bevisa att du som köpare orsakat felet, därefter skall du som köpare bevisa att varan har haft ett ursprungligt fel.
Reklamation skall alltid ske i skälig tid.

Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaderna (dock inte för REK-kostnad).

Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist

För att reklamera en vara, följ stegen i vår returhantering .

Loggning och lagring av kunduppgifter
Vi säljer eller förmedlar aldrig dina uppgifter till tredje part. Vi loggar endast information nödvändig för att du ska kunna genomföra köp, som adress och namn. E-postadress måste anges för att vi ska kunna skicka orderbekräftelse och orderstatus.
Vi loggar IP-adress enbart för användning vid falskbeställningar.

Åldersgräns
För att handla på iPhonebutiken.se måste du ha fyllt 18 år. Är du yngre än 18 måste du ha förälders eller målsmans godkännande. Du förutsätts ha läst dessa köpvillkor när du lägger en order.
Ordrar som läggs i falskt namn, personnummer eller adress polisanmäls.
Visa kategorier

Visa topplistor Visa märken

Omdömen
Betalsätt

VISA, Mastercard, Klarna, Payson m.fl