FB

Varukorg0

Din varukorg är tom

Totalt 0

Köpvillkor


Betalningskrav
När du lägger en beställning på iPhonebutiken.se accepterar du att beställningen innebär ett betalningsansvar.

Betalningssätt

Tillsammans med Klarna Bank AB erbjuder vi följande betalningsalternativ:

  • Kortbetalning
  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts

Du hittar mer information om Klarna och kan läsa deras användarvillkor här .

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy Personuppgiftspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy .

Faktura/kvitto mailas till angiven e-postadress när vi har aktiverat och behandlat ordern.

E-faktura erbjuds inte i dagsläget.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar kring betalsätt är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10, mån-tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00 – 18.00 och helger 10.00 – 17.00.


Fraktkostnad
Vi tillämpar fast frakt på 39 kr, på köp under 800 kr. Vid ordervärde på minst 800 kr så är frakten fri.

Notera att vi endast skickar paket/brev inom Sveriges gränser.


Leverans
Lägger du din order innan 14:00 expedierar vi den samma dag (gäller VARDAGAR). Observera att detta endast gäller varor som finns på lager. I regel är alla våra produkter lagervaror, men om en produkt mot förmodan är slut i vårt lager tar det 3-90 dagar (beroende på produkt) att leverera varan eftersom vi först måste lägga en beställning hos vår leverantör.
Är varan restnoterad hos vår leverantör kommer vi att höra av oss och då får ni välja om ni vill ha övriga varor i beställningen levererade, eller om ni vill vänta på att den restnoterade varan åter kommer in i lager hos leverantören.

Företagspaket och tyngre varor skickas med Schenker. Lätta paket och mindre brev skickas med PostNord.

Vi erbjuder inte delleverans när lagerstatus stämmer.

Du har rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.

Våra olika lagerstatusar:
Finns i lager - varan finns i vårt eget lager i Kalmar
Finns i lager, 3-7 dagar - varan finns på fjärrlager
4-14 dagars leveranstid - varan förmodas finnas på lager hos leverantör, men vet ej säkert då fjärrlagermöjligghet ej finns
2-4 veckors leveranstid - varor som inte finns på lager, och beställs från andra kontinenter än Europa (ex USA, Asien)
4-6 veckors leveranstid - varor som är restnoterade hos leverantörer, utan några preliminära leveransdatum


Ej utlösta paket
Skrymmande försändelser (så gott som alla som vi skickar) ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar. Hämtas inte paketet/brevet ut inom denna tidsram returneras det automatiskt till iPhonebutiken. Även större försändelser som skickas som postpaket ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar.
Eftersom vi får stå för frakt både till och från ert avhämtningsställe debiterar vi er för alla outlösta paket/brev med 249 kr för att täcka våra omkostnader.
Fakturering för outlösta paket/brev sköts av Klarna AB.

Beställningar i andras namn
Det är inte tillåtet att beställa varor i någon annans namn eller adress utan dennes vetskap och godkännande.
Falskbeställningar polisanmäls utan undantag. Vi loggar IP vid varje beställning, som bifogas vår polisanmälan.

Avbeställning
Så länge er order har status Mottagen eller Under behandling går det bra att avbeställa genom att skicka ett mail till .
Är beställningen redan skickad kan ni utnyttja er ångerrätt. Läs mer om den nedan.

Öppet köp / ångerrätt
Enligt distanshandelslagen måste e-handlare erbjuda 14 dagars ångerrätt.
Vi är så säkra på att våra produkter håller god kvalitet att vi har valt att erbjuda 60 dagars ångerrätt! Observera att du måste skicka tillbaka produkten till oss inom 14 dagar efter du aviserat att du ämnar returnera en del av, eller hela din beställning.

Om du mot förmodan skulle vilja utnyttja ångerrätten, följ stegen i vår returhantering .

Vid öppet köp ersätter vi inga fraktkostnader till oss. Ansvaret för att försändelsen når oss ligger hos dig som kund. Returnerar du en försändelse utanför vårt returhanteringssystem är du skyldig att se till att den levereras till vårt lager - dvs företagspaket eller motsvarande. Vi har ingen möjlighet att hämta ut försändelser på utlämningsställen. Detta gäller både reklamationer och returer.

Vid reklamationer/garantiärenden ersätter vi brevkostnader (alltså inte Rekommenderat eller postpaket).

Återbetalningar sköts av Klarna och pengarna återförs till ditt kort eller bankkonto inom 14 dagar.
Vi godkänner endast full återbetalning om originalförpackningen returneras tillsammans med produkten och är intakt. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag ske, på mellan 30-100% av produktens värde.

Obs! Öppet köp gäller inte om du:
  • öppnat förpackningen på hörlurar/headset/bluetooth.

Handlar det istället om en trasig produkt är det garantirätten som gäller, läs mer om det nedan.

Garanti
De flesta leverantörer lämnar 1 års garanti. Garantitid per märke hittar du här: Garantitider

För det fåtal produkter utan märken lämnar vi sex månaders garanti. Garanti gäller ej vid oaktsamhet eller otillbörlig användning av produkten.

Reklamation
Vi följer konsumentköplagen (KKL) vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i tre år från inköpsdatum. Reklamationsrätten fungerar så här:
Inom de sex första månaderna ligger det på oss (iPhonebutiken) som säljare att bevisa att du som köpare orsakat felet, därefter skall du som köpare bevisa att varan har haft ett ursprungligt fel.
Reklamation skall alltid ske i skälig tid.

Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaderna (dock inte för REK-kostnad).

Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist

För att reklamera en vara, följ stegen i vår returhantering .

Felaktig prissättning
Vi reserverar oss för felaktig prissättning.

Loggning och lagring av kunduppgifter
Vi säljer eller förmedlar aldrig dina uppgifter till tredje part. Vi loggar endast information nödvändig för att du ska kunna genomföra köp, som adress och namn. E-postadress måste anges för att vi ska kunna skicka orderbekräftelse och orderstatus.
Vi loggar IP-adress enbart för användning vid falskbeställningar.

Lagring av personuppgifter
Genom att godkänna dessa köpvillkor vid genomförandet av köp samtycker du till behandling av de personuppgifter du lämnar till oss enligt vår Personuppgiftspolicy.

Dahlgren Retail Group AB är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till oss. Uppgifterna behandlas för att kunna administrera ditt köp och i syfte att fullgöra vårt åtaganden gentemot dig som kund. Uppgifterna kan också komma att användas i marknadsföringssyfte. Du har som kund rätt att motsätta dig att dina personuppgifter används i marknadsföringssyfte. Anmälan om sådan reklamspärr görs skriftlig till iPhonebutiken, Box 801, 391 28 Kalmar.

Åldersgräns
För att handla på iPhonebutiken.se måste du ha fyllt 18 år. Är du yngre än 18 måste du ha förälders eller målsmans godkännande. Du förutsätts ha läst dessa köpvillkor när du lägger en order.
Ordrar som läggs i falskt namn, personnummer eller adress polisanmäls.